Kommunikation

At sikre informationsflowet og kommunikationen mellem mange forskellige mennesker – i organisationen, til museets besøgende og netværkets medlemmer – har altid været et ansvar jeg går til med seriøsitet og med glæde. Jeg kan lide at have en bred kontaktflade og skabe mulighed for dialog.

Kommunikation all round

Kommunikation i skrift, tale og billeder har min store interesse og jeg har hands-on erfaring med forskellige medier – hentet  dels gennem uddannelse og dels gennem arbejde i organisationer og netværk.

Foreningen af Fagarkæologer har jeg i en årrække haft ansvar for intern og ekstern kommunikation. Udvikling og udformning af hjemmeside (CMS), nyhedsbrev og udarbejdelse af informationsmateriale har været hovedopgaver. Det seneste par år har fokus været på også at få de sociale medier med og at få de forskellige platforme til at spille sammen i en synergi. Jeg er således vant til at tænke i en overordnet strategi og udarbejde planer for kommunikationen – samt løbende at måle og analysere på hvornår, hvorfor, hvem og hvordan kommunikationen konverterer.

  • website (CMS)
  • nyhedsbrev
  • sociale medier
  • tidsskrift
  • informations- og kampagne-materiale
  • tekstbearbejdning
  • billedbehandling og layout
  • kommunikationsstrategi
  • projektkoordination.

Nyhedsbrev der samler og giver udblik

I Foreningen af Fagarkæologer har jeg i en årrække fungeret som redaktør for foreningens nyhedsbrev FaF-mail (2003- fortsat).

Et nyhedsbrev der videreformidler og orienterer om foreningens egne aktiviteter samt samler vigtige invitationer til konferencer i både ind- og udland – ”hele den arkæologiske verden” dumper ind i mailboksen. Og FaF-mail er populær: med et klik på forward sendes den videre.

Hjemmesider det er værd at vende tilbage til

Webdesign, udvikling og vedligeholdelse af hjemmesider er et smadder spændende felt – og jeg har både uddannelse i og erfaring med:

  • planlægning af et websites: sitemap, flowcharts, wireframe …
  • websites fra grunden: html, css, Dreamweaver
  • erfaring med forskellige CMS-systemer: WordPress, Drupal Gardens …

Online Marketing er vigtigt! Hvis man vil have budskabet ud – og solgt varen – er det ikke nok med en hjemmeside der er flot, har det rigtige indhold, og nem at navigere i. Der skal mere til. Jeg har både uddannelse og erfaring med:

  • optimering for søgemaskiner: SEO, SEM
  • analyseværktøjer: Google analytics, webmasterværktøjer
  • annoncering på nettet: Addwords
  • sociale medier i marketing: Facebook, LinkedIn, Twitter
  • nyhedsbreve: MailChimp.

Grafisk design

  • Digital billedbehandling: Photoshop …
  • Illustration og layout: Illustrator og InDesign.